איך לבחור תיק לכיתה א'?

תיק לכיתה א'

כיתה א' היא ללא ספק נקודת ציון מרגשת ביותר בחייו של כל ילד/ה, עבורו/ה ועבור ההורים גם יחד. על מנת להבטיח שהחוויה של הקטנים במהלך שנתם הראשונה בבית הספר תהיה טובה וחיובית ככל הניתן, כדאי לדאוג גם שהציוד עימו אנחנו שולחים אותם ללימודים יהיה מתאים, איכותי ונוח. תיקים לבית הספר הם מהאביזרים החשובים ביותר אותם יש לרכוש בקפידה, ולאחר בחינה ביקורתית של האפשרויות השונות העומדות בפנינו. איך לבחור תיק לכיתה א' אשר יהיה באמת טוב ותומך עבור הילדים, וגם כזה שהם אוהבים (על מנת שירצו לקחת אותו מדי יום, וגם ישמחו להישאר עימו בשנה הבאה…)?

תיק בית ספר אורטופדי

מאחר והילדים סוחבים את התיק שלהם לבית הספר על גבם מדי יום, חשוב שנצייד אותם בתיק אורטופדי – תיק אשר מעוצב באופן המעניק תמיכה טובה לגב, ואינו מעמיס יתר על המידה (או בצורה לא טובה) על הילד/ה. לא חסרות היום אפשרויות ועיצובים עבור תיק בית ספר אורטופדי, ולרוב מדובר בתיקים אשר כוללים כרית תמיכה לגב התחתון ומערכת גב אורטופדית שלמה המבטיחה שמירה על איזון המשקל שבתיק, כך שיתחלק שווה בין שני צדי הגוף (ימין ושמאל).

במיוחד כאשר מדובר בבחירת תיק לכיתה א' (כמו כל גילאי היסודי…), כאשר מדובר בילדים שעדיין קטנים ונמצאים בשלב בחיים בו גופם גדל במהירות יחסית, חשוב מאוד לבחור תיק אורטופדי טוב אשר יתמוך בגב ולא יעמיס עליו בדרכים בלתי מאוזנות.

תיק בית ספר עם גלגלים

כיום נפוצה במיוחד גם האפשרות של תיק טרולי – תיק בית ספר עם גלגלים וידית נשיאה נשלפת, גרסה קטנה וחמודה של מזוודות הטרולי עימן כולם עולים היום למטוס…

תיק בית ספר עם גלגלים מאפשר להוריד משקל ומעמסה מגבם של הילדים, לפחות בחלק מהזמן, וגם מדובר בסוג של "גימיק" שילדים רבים אוהבים במיוחד. אך חשוב להדגיש כי כאשר מדובר בתיקים לבית ספר, תמיד מומלץ לבחור בתיק אורטופדי – גם כשמדובר בתיק טרולי, הילדים יצטרכו להרים ולסחוב אותו בחלקים מסוימים של היום (לא בכל מקום נוח לגרור את התיק ולהשתמש בגלגלים), כך שחשוב שבכל מקרה יהיה זה תיק בית ספר אורטופדי, הבנוי בצורה התומכת בגב הילד. ניתן למצוא כיום דגמים רבים של תיקים אורטופדיים אשר גם מצוידים במערכת גלגלים, ידית נשיאה וכו'.

לבחור את העיצוב והצבע יחד עם הילד/ה

נקודה נוספת וחשובה לא פחות בבחירת תיקים לבית ספר, היא לשתף את הילד/ה עצמם בבחירה. זה חשוב כל כך מכיוון שאם הילדים לא אוהבים את התיק שקונים עבורם לבית הספר, הם לא יתלהבו לקחת את התיק איתם מדי יום ולא ישמרו עליו באותה תשומת לב כמו שישמרו על תיק שהם אוהבים באמת. גם סביר יותר להניח שלקראת כיתה ב' הם כבר יציקו לכם לקנות להם תיק חדש…

שיתופם בבחירה (של העיצוב – הצבע, ההדפסים והדמויות המופיעות על התיק וכד') תבטיח כי הם יקבלו תיק שהם אוהבים ומרוצים ממנו, וישמחו להשתמש בו מדי יום, וגם לשמור עליו.

לקטלוג תיקים לכיתה א' היכנסו >>