כיצד להימנע משגיאות בבחירת תיקים לבית הספר?

תיקי בית ספר

התיק הוא הפרטנר הנאמן של הילדים, שמלווה אותם בכל יום ללימודים. קולקציות התיקים העכשווית כוללת דגמים מעוצבים תוך שימת דגש על אורטופדיות והתאמה למבנה הגוף המתפתח והצומח ומתכתבת עם טרנדים עדכניים החביבים על התלמידים.
הבעיה היא שההיצע הרחב עשוי לבלבל ויש מי שרוכשים תיק מבלי להשקיע מחשבה ומהר מאוד מצטערים על הבחירה שנעשתה בקלות ראש.
ההפסד כולו של הילד, שנאלץ להסתובב עם תיק לא נוח ולא פרקטי או של ההורים, שמוצאים את עצמם מחליפים תיקים כמו גרביים רק כי הם רצו לחסוך מלכתחילה ושילמו ביוקר על ההחלטה שלהם.
כדי למנוע עבורכם עוגמת נפש, הכנו עבורכם רשימה של הטעויות הנפוצות ברכישת תיקים ומה כדאי לעשות כדי לא להצטער בהמשך:

הטעות: מזמינים תיק יפה אך לא נוח

ישנם תיקים אטרקטיביים למראה בהם הסטייל בא על חשבון הפרקטיות. הילדים זקוקים לתמיכה מקסימלית ולכן, אי אפשר להתפשר על נוחות לטובת חזות.
הקפידו על רכישה של תיק אורטופדי המגיע עם מערכת גב בעלת מבנה ייעודי שתוכנן מראש לבלום זעזועים וכתפיות מרופדות מתכווננות לפי רוחב הכתפיים.
כדאי לתת עדיפות גם לחומרי גלם בעמידות גבוהה לרבות נידוף זיעה וחומרים מאווררים, שקריטיים להשגת תחושה נעימה במיוחד באקלים הארצישראלי. אפשר להוסיף גם עגלה אליה יתחבר הפריט או לבחור מלכתחילה תיק עם גלגלים לניידות מקסימלית.

הטעות: לא משקיעים באיכות

כדי שהתיק שלכם לא יתפרק בקלות, כדאי מלכתחילה להשקיע בתיקים איכותיים. איכות פירושה גם חומרי גלם משובחים בתפירה חזקה, רוכסנים יציבים נוחים לפתיחה ולסגירה וכן תחתית קשיחה עמידה בפני שחיקה מוגברת או רגליות חזקות, ידית נשלפת לאחיזה יציבה ומחברים יעילים.
בדקו אם ישנה אפשרות להגן על התיק מפני גשם באמצעות כיסוי נשלף או העדיפו מראש תיקים התפורים מבדים דוחי מים וכן מחומרים שעומדים בתקנים מחמירים.
כדאי לשלם יותר ולקבל את הטוב ביותר! בצעו סקר שוק והכירו את המותגים המובילים בסצנת התיקים וחפשו אתר אינטרנט אמין שיש לו גם סניפים אם תרצו "למדוד" את התיק או לראות אותו מקרוב, מקום שמציע מחירים טובים בעד סחורה שנבחרה בקפידה.

הטעות: תיק קטן מדי או גדול מדי

תמיד כדאי לבחור תיק גב לבית ספר שלדעתכם יוכל להכיל את כל מה שהילד אמור לשאת עמו אשר התכולה עשויה להשתנות מכיתה לכיתה או אם יש לוקר בבית הספר.
זכרו – תיק גדול מדי עשוי להכביד עם הזמן בעוד תיק קומפקטי עשוי להיות קטן מדי. מלבד מידה, מומלץ להתייחס לסידור וארגון התיק חיצונית ופנימית – חלוקה יעילה לפי פריטים כמו תא ייחודי פנימי מרופד למחשב נייד במיוחד לתלמידי חטיבת ביניים או תיכון, תא ייעודי לבקבוק, תאכל אוכל קדמי מבודד שיכול לסייע בשמירה על טריות המזון כשישנם גם דגמים היום הניתנים להרחבה ולהגדלת הנפח של הדגם בהתאם לצורך.
החלוקה לתאים מעניקה לילד ניווט אינטואיטיבי ונוח הן כשהוא מסדר את התיק והן כשהוא מתבקש לשלוף החוצה כלי כתיבה, מחברות, חוברות או ספרים לפני השיעור וכמובן, להכניס חזרה במהירות ובקלות.

אפילו אם ברצונכם להפתיע את הילד בתיק בית ספר, כדאי לערב אותו בבחירה או לפחות לתשאל אותו איזה תיק הוא היה רוצה מבין אופציות מסוימות שנבחרו על ידיכם אחרי שעברתם על כל המסננים וסיווגתם את הפייבוריטים שעומדים בדרישות. השיתוף שלו בתהליך יאפשר לקלוע לטעמו האישי מבחינת צבע, הדפסים ואפקטים – כך שהתיק יהיה פריט שהוא יאהב לשאת עמו לאורך זמן ואם הוא גם יהיה איכותי, הוא ישרת אותו בנאמנות שנים ארוכות.