תיקי גב או תיקי בית ספר על גלגלים – איך בוחרים?

תיקי גב

עולם התיקים עבר מהפכה במרוצת השנים מדגמים פשוטים וסולידיים לדגמים מעוצבים בעמידות גבוהה, עשויים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.
הילדים של הדור הנוכחי מרוויחים תיקים לבית ספר שלא נופלים באיכות ובאסתטיקה שלהם ממזוודות של אנשי עסקים.
ההיצע המסחרר רוחש חידושים והפתעות על פי הטרנדים המתחלפים והחדשנות בתחום שלא עוצר לרגע ואפשר להבחין בשתי מגמות בולטות של תיקי גב לבית הספר לעומת תיקים עם גלגלים דמויי טרולי – כאלה שמגיעים עם עגלה אינטגרלית מובנית וכאלה המתחברים לעגלה במחבר מיוחד.

לפניכם השוואה בין שני הסוגים המרכזיים של תיקים אלה, מה מאפיין כל אחד מהם ומתי כדאי להעדיף אחד על פני השני?

הגיל קובע

תיק גב עם גלגלים יכולים להיות שימושיים מאוד לתלמידים בכיתות הנמוכות אשר מתקשים לשאת ולסחוב עדיין על הגב תיק בית ספר, במיוחד לאחר שהתרגלו לשאת תיק גן קומפקטי (או שהוריהם נושאים עבורם את התיק). טרולי מהווה הכנה נהדרת כהסתגלות לבית הספר ואילו בכיתות גבוהות יותר ההעדפה תהיה לרוב לטובת תיק גב.

שאלה של מרחק

תיק מתגלגל יעיל גם במקרה שהילד סובל מכאבי גב או מתקשה להרים את התיק בידיים על הגב. תיק עם גלגלים מהווה אופציה גם כאשר ישנו מרחק גדול יחסית בין הבית למוסד הלימודים והסעת התיק יכולה להקל על הילד בהליכה מממוקד למוקד.
נושא המרחק אינו הפרמטר היחידי. כאשר מדובר בסביבות מאתגרות לניווט עם מכשולים או שטחים לא אחידים, אזורים עם מדרגות, מסדרונות צפופים – יתכן שיתעורר קושי לגלגל את התיק עד הבית או לבית הספר ובמקרה של שטחים מאתגרים כאלה ההעדפה תהיה לטובת תיק גב.
בכל אופן, יש לבחון שאם הילד בוחר בתיק עם גלגלים הוא אכן מצליח לנייד אותו היטב וגם לשמור על יציבה נכונה תוך גלגול מבלי לשמוט כתפיים או לעוות את הגוף בכיפוף קדימה.
יש גם להקפיד שהילד לא מעייף את היד כאשר הוא דוחף את התיק לאורך זמן ושאכן תיק העגלה מעניק לו קלות שימוש.

סוד המשקל

כאשר בוחרים תיק עם גלגלים פחות נכנעים למגבלת המשקל והיתרון הבולט הוא שיהיה אפשר למלא אותו בתכולה גדולה יותר מאשר במילוי של תיק גב לבית הספר, כיוון שהעומס לא יורגש על הגב. עם זאת, יש ילדים שמתקשים גם בהובלה של תיקים כבדים ויש לוודא שנרכש דגם איכותי של מותגים מובילים בתחום כמו תיקי אקספלור או תיקי מודן שמשקיעים בניידות של הדגמים, עמידות החומרים ועגלות חזקות המאריכות ימים.

עיצוב צעיר או בוגר

הנושא העיצובי אף הוא מהווה שיקול בבחירה כאשר התיקים המתגלגלים המיועדים לרוב לתלמידי הכיתות הנמוכות מגיעים בעיצובים ילדותיים יותר בעוד בכיתות גבוהות קשה יותר למצוא תיקים כאלה בעיצובים בוגרים ולכן ההעדפה הטבעית של התלמידים הגדולים היא לבחור במותגים אופנתיים כמו תיק jansport טרנדי.  

למה לבחור כשאפשר לשלב בין העולמות

אין ספק שבחירה של תיק גב או עם גלגלים תלויה בשלב בחיים, בהעדפה של הילד, במשקל של התכולה, במרחק ובסביבה הגיאוגרפית וישנה גם אופציה שמאפשרת ליהנות משני העולמות בתיק אחד של תיק שמתחבר לעגלה, אך ניתן גם לשליפה ואפשר לשאת אותו כתיק גב או כתיק עגלה לפי העדפה, ולהחליט באיזו דרך לשאת או לנייד אותו, כל פעם מחדש.