ציוד ללמידה מרחוק או למידה היברידית

ציוד ללמידה מרחוק

מאז תקופת הקורונה וכעת עם תקופת הלחימה יותר ויותר תלמידים עברו ללמידה מרחוק או למודל של למידה היברידית המשלבת שיעורים בלמידה וירטואלית בשילוב שיעורים פרונטאליים בכיתה.

המעבר ללמידה מרחוק, אפילו אם מדובר בפורמט חלקי, מחייב היערכות מקדימה של יצירת ועיצוב סביבת למידה אפקטיבית בעלת אווירה רגועה, מנותקת מרעשי רקע שעשויים להפוך להסחות דעת וכן רכישה מקדימה של ציוד לבית הספר ופתרונות טכנולוגיים שיאפשרו למידה משמעותית גם דרך מסכים.

לפניכם מספר המלצות של ציוד שאפשר להזמין דרך חנות כלי כתיבה, שיכולים לסייע ולשפר את תהליכי הלמידה המקוונים אצל תלמידים בכל הגילאים:

סודות המחשוב

אין ספק שכדי להתחבר ללמידה מרחוק בין אם היא סנכרונית או א-סינכרונית חשוב מאוד לצייד את התלמיד בתשתית הטכנולוגית הנדרשת.
כמו למשל, מחשב ומסך או לפ טופ שמגיע עם שניהם במקשה אחת וכן אם לילד נוח יותר – מקלדת ארגונומית אלחוטית ועכבר אלחוטי גם הוא יכול להיות במבנה ארגונומי שמפחית את הלחץ בעת האחיזה והשימוש בו.
שימו דגש גם על כיסא אורטופדי ונוחות הישיבה גם ביחס לגובה של המסך ומנעו סנוור בפנים. אם הילד לומד במקומות שונים ועובר, למשל מאזור למידה אחד לשני, ויש בידיו מחשב נייד אפשר לבחור תיק בית ספר שיוכל לאכלס בנוחות את המחשב מבחינת גודל המסך ביחס לגודל הפנימי של התיק וכן רפידה פנימית או מחיצה שמגנה עליו מפני תזוזות וטלטולים במהלך הנשיאה של המחשב.
כבר ברכישת תיקים לכיתה א' שמים היום דגש על מבנה שיאפשר אכלוס של מחשב נייד לעת הצורך, שיפחית במעמסה על הגב כולל דגש על גב נושם ומאוורר.

חיבור מרחוק


כדי לאפשר חיבור טוב יש לדאוג לחיבור מהיר לאינטרנט אלחוטי וכן למצלמת רשת כך שהילד יוכל להראות את עצמו נוכח במהלך השיעורים וכך להרגיש גם יותר מעורב. להשגת סאונד איכותי 
כדאי להשתמש במיקרופון חיצוני אם זה במחשב אינו מספיק איכותי או מקצועי וכן באוזניות לבידוד רעשים ושמיעה טובה יותר כשיש אוזניות מסוג מדונה עם מיקרופון מובנה שיכול לשרת את התלמידים היטב. מומלץ להצטייד גם במדפסת מתקדמת שמאפשרת הדפסה של חומרי לימוד.
לצד מחברות פיזית יש גם מחברות חכמות שמאפשרות כתיבה, סריקה של התוכן ומחיקתו וכך זו מחברת שיכולה כל הזמן להתחדש על פי החומר הנלמד, מחברת דיגיטלית שמתאימה מאוד ללמידה בעידן הדיגיטלי.

אביזרים משלימים ללמידה יעילה

חלק מרכישה של ציוד לבית הספר יכול להיות גם של קלמרים לאחסון כלי הכתיבה בהישג יד וליצירת סדר וארגון בסביבת הלמידה הביתית או המשתנה. במקרים רבים התלמידים יתבקשו גם להצטייד בכונן נייד או בדיסק און קי כדי להעביר קבצים מהמחשב הביתי לזה של הכיתה או לטובת הדפסה במקום חיצוני וכדאי לבחור דיסק און קי איכותי עם מספיק שטח זיכרון לשמירה של הקבצים.