ציוד משרדי – איך רוכשים מחשבים לעסק?

המכשיר המשמעותי ביותר בכל משרד, בין אם הוא גדול או קטן, משרד ביתי או אחר, בין אם הוא משרת לקוחות המגיעים אליו או עובדים איתו דרך הטלפון והמייל, הוא ללא ספק מחשב. היום אי אפשר להקים משרד ולייצר בו תהליכי עבודה יעילים, מבלי שהוא יכלול, לפחות מחשב אחד. כמות המחשבים נקבעת על פי כמות העובדים. ברוב המשרדים נמצא שלכל עובד יש מחשב משלו.

בחירת מחשבים לבית עסק היא לא פעולה מסובכת, יחד עם זאת, צריך לדעת מה לקנות ואילו רכיבים המחשב צריך להכיל. לא חייבים להיות אנשי מקצוע ולהבין לעומק בשביל לבחור את המחשב הנכון, אך כן חשוב לדעת במה להתמקד ובמה להשקיע את הכסף. כך אפשר לרכוש מחשב בצורה חכמה, מותאמת לצרכים של המשרד והעובדים, כך אפשר לרכוש מחשבים שישרתו את תהליך העבודה בצורה אפקטיבית לאורך זמן.

התאמה של מחשבים לסוג העסק

לפני שנכנסים לעובי הקורה ובוחרים מחשבים על פי רכיבים מסוימים, צריך לזכור שהמחשב צריך להיות מותאם לסוג העסק ולתהליך העבודה שמתבצע בו.

לדוגמא, מעצבים גרפים, אדריכלים, מעצבי פנים וגורמים אחרים שמתעסקים בעיצוב, דימות ותהליכי עבודה דומים, צריכים לרכוש מחשבים מותאמים לכך. מחשבים שיש להם רכיבים אפקטיביים לתהליכי עיצוב, תוכנות מותאמות ועוד.

זה נכון גם בהקשרים אחרים. לדוגמא, מי שרוכש מחשב לצורך יצירת מוזיקה או מחשב לצורך יצירת שימוש בתוכנות מסוימות, כאלו שגובות משאבים רבים מהמכשיר, אזי שהם צריכים לבחור מוצר חזק, איכותי, מוצר עם רכיבים מותאמים לסוג התוכנות בהן הוא ירצה להשתמש וכמובן לתהליך העבודה שהוא ירצה לבצע בעזרתו.

איך בוחרים מחשב בחוכמה?

ראשית, צריך להחליט איזה מחשב יתאים יותר לבית העסק, נייד או נייח. עד תחילת העשור השני של שנות האלפיים, בערך, המחשב הנייח שלט בשוק. היום, המחשבים הניידים פופולאריים יותר ונמכרים בכמויות גדולות מאשר מחשבים נייחים.

עם זאת, לא בכל משרד יש צורך במחשב נייד. להיפך, הרבה פעמים יהיה לעובד הרבה יותר נוח להתנהל ולעבוד עם מחשב נייח. בגלל אופי העבודה שלו, גודל המסך ואמצעים אחרים המותקנים בו. אם מדובר בעבודה שמחייבת את העובדים לצאת מהמשרד, לפגישות בשטח או אירועים אחרים, מוטב לקנות להם מחשב נייד בו יוכלו להשתמש בכל מקום.

שנית, יש לבחון את המפרט הטכני שלו. מה כולל המחשב ואילו רכיבים יש בו. כאן צריך לקחת בחשבון פרטים כגון:

  • סוג מעבד  – ככל שהוא יהיה חזק יותר, כך המחשב יעבוד מהר וטוב יותר.
  • כרטיס זיכרון – ככל שהוא יהיה גבוה יותר, המחשב יעבוד בצורה חלקה יותר.
  • דיסק קשיח – ככל שיהיה בו יותר מקום, יהיה ניתן לאחסן בו יותר דברים.
  • כרטיסי קול, מסך וכדומה – דברים שיכולים לשפר את איכות העבודה של המחשב.
  • קישוריות – הכוונה ליכולת של המחשב להתחבר לאינטרנט ולמכשירים אחרים.
  • ציוד היקפי – מלבד המחשב, ישנם חלקים ופריטים נוספים שצריך לעבוד איתם, מקלדת, עכבר, מסך, רמקולים ועוד. זה חלק בלתי נפרד מהציוד שישמש את העובדים במהלך עבודתם עם המחשב.

בסיכומו של דבר, צריך להתייחס למחשב, ליכולת התפוקה שלו, הערך הנוסף שהוא נותן לעובדים, עמידות לאורך זמן ולעלויות שלו.