מכשירי כתיבה שאסור לוותר עליהם

מכשירי כתיבה

עידן המחשב, הטאבלטים והטלפונים הסלולריים, אנחנו נוטים הרבה פעמים לחשוב שאין עוד משמעות למכשירי כתיבה ואין לנו צורך בהם. הרי אם אנחנו רוצים לכתוב מסמך, מכתב או כל דבר אחר, אנו פותחים וורד במחשב, תוכנת מייל או אפליקציית רשימות בסלולר, ומתחילים להקליד. זה הכי פשוט, נוח ובוודאי הכי זמין עבורנו.

אך אין זה אומר שאין יותר משמעות למכשירי כתיבה ואנחנו לא זקוקים להם. להיפך. גם היום, בעידן המכשירים הדיגיטליים וכשהטכנולוגיה בשיאה, יש משמעות רבה למכשירי כתיבה. אנחנו צריכים להחזיק אותם בבית, במשרד ובכל מקום בו אנחנו עובדים, לומדים או עושים פעולות שונות. במקרים רבים, מכשירים אלו יהיו לכלים היחידים שיוכלו לשרת אותנו לצורכי כתיבה, בפרט אם אנחנו צריכים לכתוב משהו עכשיו ומהר.

למה אנחנו זקוקים עדיין למכשירי כתיבה?

ניתן למצוא סיבות שונות מדוע אנחנו עדיין זקוקים למכשירי כתיבה וחשוב שלא נוותר עליהם.

סיבה ראשונה, הרבה פעמים קל לנו יותר לכתוב דברים באמצעות עט, עיפרון או מכשירי כתיבה אחרים מאשר להקליד במחשב או במכשיר אחר. כתיבה היא פעולה הרבה יותר מהירה ואינטואיטיבית מאשר הקלדה. זה נכון בפרט ככל שהגיל עולה והתרגלנו לכתיבה במשך השנים ולא לפעולת ההקלדה.

סיבה שנייה, ישנן סיטואציות מסוימות שאנחנו נתקשה להקליד ונצטרך לכתוב את הדברים. אחר כך, כשיהיה לנו זמן, נוכל להעביר את זה למחשב בצורה נוחה יותר. למשל, אם אנחנו לומדים באקדמיה וצריכים לסכם את החומר שהמרצה מעביר, אזי שיהיה לנו הרבה יותר נוח לעשות זאת תחילה במחברת ולאחר מכן, לערוך את החומר ולסכם אותו במחשב.

סיבה שלישית, בסופו של דבר, שימוש במכשירי כתיבה מאפשרים לנו להתבטא בצורה יותר חופשית, יותר אישית. למשל, אם אנחנו רוצים לכתוב מכתב למישהו ולהעביר בו את מה שאנחנו מרגישים, יהיה הרבה יותר נכון מצידנו לעשות את זה באמצעות כתיבה ולא הקלדה במחשב.

סיבה רביעית, כשאנחנו רוצים להשתמש במחשב או טאבלט, הרבה פעמים אנחנו תלויים בכך שהוא יהיה מוטען ונוכל להשתמש בו בצורה חופשית. לא תמיד זה אפשרי. לעומת זאת השימוש במכשירי כתיבה הוא חופשי וזמין עבורנו כל הזמן.

אילו מכשירי כתיבה חייבים להחזיק ברשותנו

אפשר למצוא דוגמאות שונות של מכשירי כתיבה שיכולים לשרת אותנו באופן קבוע או מזדמן, מעת לעת, כשאנחנו זקוקים להם.

בין אותם מכשירי כתיבה קבועים שיהיה נכון מצידנו להחזיק אותם בתיק שלנו כל הזמן, אפשר למצוא עטים (בצבעים וסוגים שונים), עפרונות (רגילים או מכניים), וכן מרקרים שיכולים לעזור לנו אם נרצה להדגיש דברים מסוימים באופן ספציפי. המרקרים יכולים לשמש אותנו גם לצורך כתיבה על גבי לוחות שונים ולא רק על גבי נייר.

מעבר לכך, אנחנו יכולים להחזיק מכשירי כתיבה כמו טושים וצבעים שיכולים לשמש אותנו למגוון צרכים, בין אם זה באופן ספציפי ובין אם זה לדברים כלליים. אנחנו גם צריכים להחזיק ברשותנו אמצעים שיכולים לעזור להמשיך ולהשתמש באותם מכשירי כתיבה בצורה סדירה, החל ממחדד, מחק, טיפקס ופריטים אחרים שחיוניים לצורך כתיבה סדירה.

בסיכומו של דבר, מכשירי כתיבה לא נעלמו ובצדק. אנחנו צריכים לדאוג שתמיד יהיו לנו מספר מוצרים, בבית, במשרד ובכל מקום בו אנחנו נמצאים.